Щорічний Форум Національного центру “Мала академія наук України” “Інноваційні трансформації у сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії”

18.11.2024

12 листопада 2024 року Національний центр “Мала академія наук України” (НЦ “МАНУ”) — Центр ЮНЕСКО другої категорії з наукової освіти спільно з командою партнерів-співорганізаторів, яка вже налічує понад 30 наукових установ Національної академії наук (НАН) України та Національної академії правових наук (НАПН) України, навчальних закладів Міністерства освіти і науки України, громадських організацій і зарубіжних партнерів із США, Польщі, Ізраїлю, провели VI Всеукраїнський відкритий науково-практичний онлайн-форум “Інноваційні трансформації у сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії”.

Стратегічна спрямованість Форуму – сприяти формуванню і вдосконаленню наукової думки щодо сучасного технологічного, методичного та організаційного забезпечення освітнього процесу в нашій державі, створення сприятливих умов для інтеграції та консолідації діяльності українських науковців та освітян з науково-освітньою інфраструктурою Євросоюзу та розвинутих країн світу, реалізації можливостей поділитися результатами напрацювань і досліджень, що знайдуть своє відображення у роботі, яку вестиме наша держава в галузі освіти в умовах воєнного часу та після нього.

Форум проводився відповідно до Програми спільної діяльності Національної академії наук України та Національної академії педагогічних наук України на 2023–2025 роки, затвердженої постановою Президії НАН України.

Для участі у Форумі офіційно зареєструвались понад 1000 учасників, серед яких 44 доктори наук, 160 кандидатів наук, понад 150 аспірантів, близько 300 педагогічних працівників шкіл, училищ та 250 науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти. Географія учасників — вся Україна, що підкреслює значення і вагомість цього науково-практичного заходу.

167 спікерів публічно виступили на платформі Форуму на пленарному засіданні та секційних панелях, презентували свої напрацювання та обмінялися думками.

До оргкомітету надійшло близько 180 наукових доповідей, у яких представлено найбільш актуальні проблеми сучасної науки та освіти, інноваційні проєкти і технології, що впроваджуються в освіті в умовах воєнного часу і будуть презентовані у збірці тез. 

Форум відкрив його Голова, президент Національного центру “Мала академія наук України” академік НАН України Станіслав Довгий. У своєму виступі він висвітлив напрями розвитку наукової освіти в Україні. З вітальними промовами до учасників Форуму також звернулися: заступник голови Комітету з питань освіти, науки та інновацій, народний депутат України Сергій Колебошин, ректор Донецького державного університету внутрішніх справ доктор юридичних наук Сергій Вітвіцький, проректор з наукової роботи Українського державного університету імені Михайла Драгоманова доктор фізико-математичних наук Григорій Торбін, директор Центру українсько-європейського наукового співробітництва, професор кафедри адміністративного, фінансового та інформаційного права Ужгородського національного університету доктор юридичних наук Михайло Віхляєв. Спікери акцентували на важливості освітніх інновацій та їхню особливу значимість для освіти у воєнний період.

На пленарному засіданні виступили з доповідями: директор Українського мовно-інформаційного фонду НАН України академік НАН України Володимир Широков, заступник директора Інституту кібернетики ім. В. М. Глушкова НАН України академік НАН України Олександр Палагін, директор Інституту обдарованої дитини НАПН України доктор філософських наук Максим Гальченко, професор Холонського технологічного інституту (Ізраїль) доктор технічних наук Ілля Левін, завідувач кафедри дошкільної та початкової педагогіки Інституту педагогічних наук Опольського університету (Польща) доктор педагогічних наук Фабіан Андрушкевич, професор Університету Флориди (штат Флорида, США) доктор наук Павло Антоненко, старший науковий співробітник відділу створення і використання навчально-тематичних систем знань Національного центру «Мала академія наук України» кандидат технічних наук, старший дослідник Євгеній Шаповалов та інші.

Пленарне засідання вів заступник голови Форуму, заступник директора з наукової роботи Національного центру «Мала академія наук України» доктор технічних наук Олександр Стрижак.

Наукові напрями роботи онлайн-форуму були представлені 11 секціями: активи інноваційного розвитку освіти: технології, методики, ресурси; цифровізація освіти на засадах STEM в умовах євроінтеграції; інформаційно-цифрові середовища закладів освіти: трансформація, безпека, вплив AI; soft skills — навички XXI століття: що найбільше цінують роботодавці; впровадження наукової освіти в український освітній простір: закордонний і вітчизняний досвід, перспективи; трендвотчинг ринку праці в системі підготовки й підвищення кваліфікації фахівців в умовах повоєнного відновлення України; управління адаптивними процесами в освіті в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення; актуальні проблеми реабілітаційної психології в Україні; розвивальний потенціал віртуального освітнього простору; багаторівнева система підготовки педагогів профільного і професійного навчання в умовах освітньо-науково-виробничого кластеру; позашкільна освіта: теорія, практика, методика.

 Секції “Актуальні проблеми реабілітаційної психології в Україні” та “Розвивальний потенціал віртуального освітнього простору” зібрали понад 300 учасників і відбулись одночасно в двох форматах: як онлайн, так і у залі Президії НАПН України.

Посилання на пленарне засідання

За інформацією Національного центру "Мала академія наук України"

 

Установи НАН України, підрозділи, наукові напрями, про які йдеться у повідомленні: