Штучний інтелект у шкільній освіті: стан і перспективи використання

30.01.2025

Науково-практичний журнал «Information Technologies and Learning Tools» (індексується у міжнародній наукометричній базі Web of Science Core Collection) опублікував результати виконаного восени 2023 року спільного дослідження Національного центру «Мала академія наук України» та Projector Creative & Tech Institute щодо сучасного стану та перспектив використання штучного інтелекту в шкільній освіті.

Автори статті:

  • президент Національного центру «Мала академія наук України» академік НАН України Станіслав Довгий;
  • завідувачка лабораторії геоінформаційних систем та дистанційного зондування Землі Національного центру «Мала академія наук України», гостьова дослідниця Гарвардського університету (США) докторка педагогічних наук Світлана Бабійчук;
  • доцентка кафедри геотехногенної безпеки та геоінформатики Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, методистка ІІ категорії лабораторії геоінформаційних систем та дистанційного зондування Землі Національного центру «Мала академія наук України» кандидатка геологічних наук Лідія Давибіда;
  • виконувачка обов’язків завідувача лабораторії геоінформаційних систем та дистанційного зондування Землі Національного центру «Мала академія наук України» Марія Білецька.

«Це дослідження унікальне для України, адже воно демонструє, як навіть у час війни країна продовжує розвивати науку та впроваджувати інноваційні технології в освітній процес. Публікація в журналі, що індексується у Web of Science, робить результати доступними для всесвітньої наукової спільноти. Ці дані можуть стати основою для подальших міжнародних досліджень, зміцнюючи позиції України як одного з лідерів у дослідженні використання штучного інтелекту в освіті», — вважає академік НАН України Станіслав Довгий.

«Розвиток технологій ШІ [штучного інтелекту] набуває небачених масштабів та швидкостей. Ці технології вже інтегруються у різні сфери життя: від мистецтва до інженерії, від освіти до медицини. За прогнозами науковців Гарварду, ШІ може стати каталізатором нової економічної революції, яка значно змінить підхід до виробництва товарів та надання послуг вже у найближчі роки. Це також важливо враховувати у сфері освіти, оскільки інструменти ШІ відкриті для використання, швидко розвиваються і збільшують свою потужність в обробленні даних. На мою думку, ШІ варто сприймати як помічника, як коінтелект (co-intelligence), який разом з людиною може працювати якісніше, швидше і креативніше. Ці навички стануть важливою доданою корисною вартістю на ринку праці», — говорить докторка педагогічних наук Світлана Бабійчук.

За інформацією Національного центру «Мала академія наук України»

Установи НАН України, підрозділи, наукові напрями, про які йдеться у повідомленні: